SAAT | 06.03.2025 – Perşembe | |
08:45 – 09:30 | Ders Adı | Etkinliğin Amaç ve Hedefleri & Katılımcılar ile Tanışma |
Eğitmen | Doç. Dr. Erol TEKİN | |
Ders Konusu | Açılış ve etkinlik hakkında bilgilendirme | |
Ders İçeriği | Bu derste; hedef kitle ile tanışma gerçekleştirilecektir. Ayrıca etkinliğin amaç ve hedefleri hakkında bilgi verilecek, katılımcıların eğitimden beklentileri hakkında bilgi paylaşımı yapılacaktır. Etkinlik eğitim planındaki derslerin öneminden ve amaçlarından bahsedilecektir. Böylelikle katılımcılar kendilerini nelerin beklediği ile ilgili genel bilgi sahibi olacaklardır. Bu etkinlikte katılımcıların bilgi ve farkındalık düzeylerini ölçmek için ön test uygulaması da yapılacaktır. | |
09:45 – 10:30 | Ders Adı | Girişimciliğin Temelleri |
Eğitmen | Doç. Dr. Erol TEKİN | |
Ders Konusu | Girişimci ve girişimcilik kavramları | |
Ders İçeriği | Bu ders kapsamında girişimcinin kim olduğundan, girişimcinin sahip olması gereken kişilik özellikleri ve sosyal özelliklerden bahsedilecektir. Ayrıca girişimcilik türlerinden tekno-girişimcilik ve akademik girişimcilik kavramlarına vurgu yapılacak ve Türkiye’de girişimcilerin başarılı ya da başarısızlık nedenlerine değinilecektir. Bu eğitim sayesinde katılımcılar girişimci ve girişimcilik kavramına ilişkin temel bilgileri edinebileceklerdir. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
10:45 – 11:30 | Ders Adı | Girişimcilik Türleri: Kadın Girişimciliği |
Eğitmen | Doç. Dr. Erol TEKİN | |
Ders Konusu | Kadın girişimciliğinin önemi | |
Ders İçeriği | Bu ders kapsamında kadın girişimcilerinin özelliklerine ve önemine vurgu yapılacaktır. Ayrıca Türkiye ve dünyada kadın girişimci örnekleri ele alınarak hedef kitlenin motivasyonu artırılmaya çalışılacaktır. Bu eğitim sayesinde katılımcılar kadın girişimciliğine ilişkin temel bilgileri edinebilecekler ve örnek girişimlerin fakına varacaklardır. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
11:45 – 12:30 | Ders Adı | İş Fikri Geliştirme ve Yaratıcı Düşünme |
Eğitmen | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa YÜCEL | |
Ders Konusu | İş fikri geliştirme kaynakları ve yöntemleri | |
Ders İçeriği | Bu derste; iş fikri geliştirmek için hangi kaynaklardan yararlanılabileceğine değinilecektir. Ayrıca yaratıcı düşünme süreci, yaratıcılığı ve yenilikçiliği zenginleştirmenin yolları ele alınacaktır. Bu eğitim sayesinde katılımcılar iş fikri geliştirirken hangi kaynakları kullanmaları gerektiğini görecek ve hangi yöntemlerle iş fikri geliştirebileceklerini anlayacaklardır. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
12:30 – 13:45 | Öğle Yemeği | Prof. Dr. Mevlüt Beyribey Konukevi |
13:45 – 14:30 | Ders Adı | İnovasyon, Pazarlama ve Girişimcilik İlişkisi |
Eğitmen | Prof. Dr. Dilber ULAŞ | |
Ders Konusu | Girişimcilerin yaratıcı inovasyonları pazarlaması | |
Ders İçeriği | Bu derste; inovasyon kavramı ve inovasyonun aşamaları ele alınacaktır. İnovayonun girişimciler için önemine vurgu yapılacaktır. Ayrıca inovatif fikrin pazarlanabilir hale nasıl dönüşeceğine değinilecek ve pazarlama inovasyonunun önemine dikkat çekilecektir. Bu ders sayesinde katılımcıların inovasyonun girişimciler için gerekliliğini anlayabilecek ve inovatif ürünlerin nasıl pazarlanabileceği konusunda bilgi sahibi olacaklardır. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
14:45 – 15:30 | Ders Adı | Dijital Pazarlama |
Eğitmen | Prof. Dr. Hasan AYYILDIZ | |
Ders Konusu | Pazarlamada internet, mobil ve interaktif platformların kullanımı | |
Ders İçeriği | Bu derste; internet üzerinde pazarlamanın gelişimi, e-pazarlama unsurları, internet pazarlar ve e-pazarlamada ortaya çıkan sorunlar ele alınacaktır. Ayrıca internet üzerinde reklam faaliyetlerine ilişkin bilgiler sunulacaktır. Bu ders sayesinde katılımcılar e-pazarlama ile ilgili temel kavramları kavrayabilecek, e-pazarlama unsurlarını tanımlayabilecek ve internet üzerinden pazarlar ve reklam faaliyetlerine ilişkin bilgi sahibi olacaklardır. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
15:45 – 16:30 | Ders Adı | Ar-Ge Faaliyetlerinin Tekno-Girişime Dönüştürülmesi: Teknokent’in Rolü I |
Eğitmen | Doç. Dr. Alperen KAYMAKCI | |
Ders Konusu | Ar-Ge çalışmalarının ürüne dönüştürülmesi, kuluçka merkezleri vasıtasıyla şirketleşme faaliyetleri ve Teknokent ekosistemi | |
Ders İçeriği | Bu derste; Ar-Ge odaklı çalışmalardan ortaya çıkacak çıktıların katma değeri yüksek ticari ürünlere dönüştürülmesi ve bu süreci destekleyen kurumlardan biri olan Teknokent bünyesinde şirketleşme faaliyetleri anlatılacaktır. Teknokent ekosisteminde bulunan birimlere değinilecektir. Bu sayede katılımcılar Ar-Ge odaklı çalışmaların Teknokent bünyesinde ticarileştirilmesine yönelik süreç hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
16:45 – 17:30 | Ders Adı | Ar-Ge Faaliyetlerinin Tekno-Girişime Dönüştürülmesi: Teknokent’in Rolü II |
Eğitmen | Doç. Dr. Alperen KAYMAKCI | |
Ders Konusu | Teknokent ekosisteminde Ar-Ge faaliyetlerine sağlanan muafiyetler ve destekler | |
Ders İçeriği | Bu derste; öncelikle Ar-Ge odaklı çalışmalar ile Teknokentler bünyesinde faaliyet göstermenin sunduğu avantajlara değinilecektir. Ayrıca TTO yapılanması ve ofisleri hakkında bilgiler verilecektir. Bu sayede katılımcılar Ar-Ge odaklı çalışmaların Teknokent bünyesinde ticarileştirilmesine yönelik destek ve muafiyetlerden haberdar olacaklardır. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
17:45 – 18:30 | Ders Adı | Deneyim Paylaşımı (1. Gün) |
Eğitmen | Doç. Dr. Erol TEKİN | |
Ders Konusu | İlk gün eğitimleri ile ilgili tecrübe paylaşımı | |
Ders İçeriği | Bu derste; ilk gün eğitimleri ile ilgili katılımcıların görüşleri alınacaktır. Bunun yanında online anket uygulaması ile katılımcıların ilk gün eğitimleri değerlendirmeleri istenecektir. Bu sayede eğitimlerin katılımcıların beklentilerini karşılayıp karşılamadığı tespit edilebilecektir. Aynı zamanda etkinlikle ilgili aksaklıklar olduğu düşünülüyor ise kalan günler için bunlara çözüm üretilme şansı olacaktır. |
SAAT | 07.03.2025 – Cuma | |
08:45 – 09:30 | Ders Adı | Dijital Dönüşüm Teknolojileri I |
Eğitmen | Prof. Dr. Müge KLEIN | |
Ders Konusu | Dijital teknolojilerin evrimi: Endüstri 1.0’dan Endüstri 4.0’a | |
Ders İçeriği | Derste; endüstri devrimlerinin gelişim süreci, Endüstri 4.0 kavramı, Endüstri 4.0’ın tasarım ilkeleri anlatılacaktır. Bu ders sayesinde katılımcılar dijital dönüşüm sürecinin evrimi, dijital dönüşümü hızlandıran ve gerekli kılan unsurlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
09:45 – 10:30 | Ders Adı | Dijital Dönüşüm Teknolojileri II |
Eğitmen | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet KARAOĞLU | |
Ders Konusu | Yapay zekânın temel, teknik ve mekanizmaları | |
Ders İçeriği | Bu derste; yapay zekanın tanımı, tarihi ve gelişimi ela alınacaktır. Ayrıca sezgi ve sezgiye dayalı arama algoritmaları, bulanık mantık ve programlama ile ilgili bilgiler verilecektir. Bu dersi alan katılımcılar yapay zekânın tarihsel ve kavramsal gelişimini, yapay zekânın amaçlarını ve bu amaçlara ulaşmak için bu amaçlara ulaşmak için kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
10:45 – 11:30 | Ders Adı | Dijital Dönüşüm Teknolojileri III |
Eğitmen | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet KARAOĞLU | |
Ders Konusu | Arttırılmış gerçeklik ortamları ve tasarımı | |
Ders İçeriği | Bu derste; arttırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik kavramlarına, arttırılmış gerçeklik kullanılan disiplinlerin neler olduğuna, mevcut arttırılmış gerçeklik uygulamalarına ve eğitimde arttırılmış gerçeklik kullanımı ile ilgili bilgiler sunulacaktır. Bu sayede katılımcılar geleceğin teknolojilerinden birisi olan sanal gerçeklik ile arttırılmış gerçeklik teknolojisi içeren ortamlar hakkında bilgi edinecekler ve bu ortamların tasarımı konusunda farkındalık sahibi olacaklardır. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
11:45 – 12:30 | Ders Adı | Dijital Dönüşüm Teknolojileri IV |
Eğitmen | Dr. Öğr. Üyesi Murat MERİÇELLİ | |
Ders Konusu | Nesnelerin interneti ve ticari boyutu | |
Ders İçeriği | Bu derste; nesneleri interneti kavramına, nesnelerin interneti ile ilgili bileşenlerine, IoT uygulaması geliştirmek için kullanılan yardımcı teknolojilerin (RFID, NFC, BLE Beacon, WSN, GSM vb.), neler olduğuna ve bunların ticari boyutuna değinilecektir. Bu ders sayesinde katılımcılar nesnelerin internetini tanıyacaklar ve nesnelerin internetinde büyük veri işleme tekniklerini hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
12:30 – 13:45 | Öğle Yemeği | Prof. Dr. Mevlüt Beyribey Konukevi |
13:45 – 14:30 | Ders Adı | Finansal Okuryazarlık ve Finans Teknolojileri (FinTech) |
Eğitmen | Prof. Dr. Tolga ULUSOY | |
Ders Konusu | Güncel finansal kavramlar hakkında bilgilendirme | |
Ders İçeriği | Bu derste; finansal okuryazarlık için gerekli olan temel kavram ile birlikte finansal hizmetlerin sunumunda geleneksel finansal yöntemler ile rekabet etmeyi amaçlayan finans teknolojisi veya fintech konusundaki teknolojik yenilikler ele alınacaktır. Bu sayede katılımcılar temel finansal kavramları öğrenecekler ve finans alanındaki faaliyetleri iyileştirmek için gerekli finansal teknolojileri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
14:45 – 15:30 | Ders Adı | Ar-Ge Destekleri ve Ön Finansman: Girişim Sermayesi ve Melek Yatırımcılar |
Eğitmen | Prof. Dr. Tolga ULUSOY | |
Ders Konusu | Girişim sermayedarları ve melek yatırımcı destek mekanizmaları | |
Ders İçeriği | Bu derste; girişim sermayesi kavramı, girişim sermayesi finansman aşamaları ve teknikleri ile girişim finansmanında geleneksel yöntemlere alternatif oluşturan melek yatırımların rolü konusunda bilgiler verilecektir. Bu ders sayesinde katılımcılar girişim sermayesi finansman aşamaları ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olacaklar, melek yatırım finansman modeli hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
15:45 – 16:30 | Ders Adı | Ar-Ge Destekleri ve Ön Finansman: TÜBİTAK |
Eğitmen | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KARAMANOĞLU | |
Ders Konusu | Girişim başlangıç ve Ar-Ge destek mekanizmalarına erişim | |
Ders İçeriği | Bu derste; 1501, 1505, 1507, 1509, 1511 ve 1812 destek programlarına kimlerin başvuru yapabileceği, bütçeleri, proje süreleri, başvuru şekli ve dönemleri ile ilgili bilgilendirme yapılacaktır. Ayrıca teknolojik alanda başlangıç girişimlerini destekleyen 1812 Yatırım Tabanlı Girişimcilik Destek Programı (BiGG Yatırım) başvurularına ilişkin ayrıntılı bilgi verilecektir. Bu eğitim sayesinde katılımcılar teknoloji odaklı iş fikirlerini hayata geçirebilmek için başlangıçta gereken sermayenin bir kısmını TÜBİTAK’tan nasıl elde edebileceklerini öğrenecekler ve bu farkındalığı kazanacaklardır. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
16:45 – 17:30 | Ders Adı | Ar-Ge Destekleri ve Ön Finansman: KOSGEB |
Eğitmen | Nevzat EROL | |
Ders Konusu | KOSGEB kadın girişimci destek mekanizmalarına erişim | |
Ders İçeriği | Bu derste KOSGEB Geleneksel ve İleri Düzey Girişimci Destek Programlarından bahsedilecektir. Aynı zamanda KOSGEB İş Planı Ödülü Destek Programı ve girişimcilik eğitimleri hakkında bilgiler erilecektir. Bu ders sayesinde katılımcılar KOSGEB’in girişimcilere sağladıkları destekler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Aynı zamanda KOSGEB destek mekanizmalarında yararlanmak için KOSGEB girişimcilik eğitimlerine nasıl katılabilecekleri hakkında belgi edineceklerdir. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
17:45 – 18:30 | Ders Adı | Deneyim Paylaşımı (2. Gün) |
Eğitmen | Doç. Dr. Erol TEKİN | |
Ders Konusu | İkinci gün eğitimleri ile ilgili tecrübe paylaşımı | |
Ders İçeriği | Bu derste; ikinci gün eğitimleri ile ilgili katılımcıların görüşleri alınacaktır. Bunun yanında online anket uygulaması ile katılımcıların ikinci gün eğitimleri değerlendirmeleri istenecektir. Bu sayede eğitimlerin katılımcıların beklentilerini karşılayıp karşılamadığı tespit edilebilecektir. Aynı zamanda etkinlikle ilgili aksaklıklar olduğu düşünülüyor ise kalan günler için bunlara çözüm üretilme şansı olacaktır. |
SAAT | 08.03.2025 – Cumartesi (Dünya Kadınlar Günü) | |
08:45 – 09:30 | Ders Adı | Bir Kadın Girişim Hikayesi: Doğaya Dönüş |
Eğitmen | Doç. Dr. Gül Aslı BOZBAY | |
Ders Konusu | Örnek iş fikri ve girişimci deneyim paylaşımı | |
Ders İçeriği | Bu derste; hali hazırda girişim faaliyeti yürüten girişimciler deneyimlerini paylaşacaklardır. Bu sayede katılımcıların deneyimler üzerinden öğrenmelerinin sağlanması amaçlanmaktadır. Bu derste girişimciler kendi deneyimlerini, başarıları ve başarısızlıkları paylaşarak diğerlerinin bu deneyimlerden öğrenmelerine fırsat vereceklerdir. Bu ders sayesinde katılımcılar farklı bakış açıları ve stratejileri keşfederek yaşanmış olaylar üzerinden bilgi ve tecrübe sahibi olabileceklerdir. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
09:45 – 10:30 | Ders Adı | Bir Kadın Girişim Hikayesi: Bee-On Food |
Eğitmen | Doç. Dr. Müge HENDEK ERTOP | |
Ders Konusu | Örnek iş fikri ve girişimci deneyim paylaşımı | |
Ders İçeriği | Bu derste; hali hazırda girişim faaliyeti yürüten girişimciler deneyimlerini paylaşacaklardır. Bu sayede katılımcıların deneyimler üzerinden öğrenmelerinin sağlanması amaçlanmaktadır. Bu derste girişimciler kendi deneyimlerini, başarıları ve başarısızlıkları paylaşarak diğerlerinin bu deneyimlerden öğrenmelerine fırsat vereceklerdir. Bu ders sayesinde katılımcılar farklı bakış açıları ve stratejileri keşfederek yaşanmış olaylar üzerinden bilgi ve tecrübe sahibi olabileceklerdir. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
10:45 – 11:30 | Ders Adı | Bir Kadın Girişim Hikayesi: Kastamonu Sanat Kadın Kooperatifi |
Eğitmen | Serpil DURGUT | |
Ders Konusu | Kadın kooperatiflerinin önemi ve deneyim paylaşımı | |
Ders İçeriği | Bu derste; kadınların bir araya gelerek ortaklaşa çalışabileceği, bilgi ve deneyim paylaşabileceği platformlar sağlayan kooperatiflerin önemi ele alınarak Kastamonu Sanat Kadın Kooperatifi Başkanı deneyim paylaşımı yapacaktır. Bu ders sayesinde katılımcılar kooperatifleşmenin yeri ve kadınlar açısından öneminin farkına varacaklardır. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
11:45 – 12:30 | Ders Adı | İş Modeli Kanvası |
Eğitmen | Doç. Dr. Erol TEKİN | |
Ders Konusu | İş modeli kanvasının bölümlerinin incelenmesi | |
Ders İçeriği | Bu derste; iş modeli kanvası tanıtılarak iş modeli kanvası hazırlanırken dikkat edilecek hususlara değinilecektir. Kanvas iş modelinde hangi bölümlerin yer aldığı anlatılacaktır. Kanvas iş modelinin iş planından farkı ve günümüzde neden tercih edildiğine vurgu yapılacaktır. Ayrıca kanvas iş modeli oluşturmanın iş fikrini planlamadaki rolü ve önemi üzerinde durulacaktır. Bu sayede katılımcılar kanvas iş modelinin bölümleri hakkında bilgi sahibi olacaklar ve nasıl doldurulması gerektiğini öğreneceklerdir. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
12:30 – 13:30 | Öğle Yemeği | Prof. Dr. Mevlüt Beyribey Konukevi |
13:30 – 14:00 | Ders Adı | Kanvas İş Modeli Hazırlama I (İnteraktif Uygulama) |
Eğitmen | Doç. Dr. Gül Aslı BOZBAY / Doç. Dr. Müge HENDEK ERTOP / Doç. Dr. Erol TEKİN / Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Samet ERDEM | |
Ders Konusu | Kanvas modelin yapı taşlarından değer önerisi, müşteri segmenti, müşteri ilişkileri ve kanalların tespiti ve oluşturulması | |
Ders İçeriği | Bu derste; öncelikle kanvas iş modelinin temel yapı taşlarından değer önerisi, müşteri kitlesi, müşteri ilişkileri ve müşteri kanallarının oluşturulacağına ilişkin uygulamalı bir eğitim verilecektir. Eğitmen gözetiminde grup çalışması yapılacak, her grup 5 kişiden oluşacaktır. Bu eğitim sayesinde katılımcılar kendi iş fikirlerinin değer önerisi, müşteri kitlesi, müşteri ilişkileri ve müşteri kanallarını oluşturacaklardır. | |
14:15 – 14:45 | Ders Adı | Kanvas İş Modeli Hazırlama II (İnteraktif Uygulama) |
Eğitmen | Doç. Dr. Gül Aslı BOZBAY / Doç. Dr. Müge HENDEK ERTOP / Doç. Dr. Erol TEKİN / Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Samet ERDEM | |
Ders Konusu | Kanvas modelin yapı taşlarından kilit (Temel) faaliyetler, kilit ortaklar ve kilit kaynakların tespiti ve oluşturulması | |
Ders İçeriği | Bu derste; kanvas iş modelinin sol tarafında yer alan kilit (Temel) faaliyetler, kilit ortaklar ve kilit kaynakların neler olabileceğine ilişkin uygulamalı bir eğitim verilecektir. Eğitmen gözetiminde grup çalışması yapılacak, her grup 5 kişiden oluşacaktır. Bu eğitim sayesinde katılımcılar kendi iş fikirlerinin kilit faaliyetlerini, kilit ortaklarını ve kilit kaynaklarını tespit ederek oluşturacaklardır. | |
15:00 – 15:30 | Ders Adı | Kanvas İş Modeli Hazırlama III (İnteraktif Uygulama) |
Eğitmen | Doç. Dr. Gül Aslı BOZBAY / Doç. Dr. Müge HENDEK ERTOP / Doç. Dr. Erol TEKİN / Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Samet ERDEM | |
Ders Konusu | Kanvas modelin yapı taşlarından maliyet yapısı ve gelir modelinin oluşturulması | |
Ders İçeriği | Bu derste; kanvas iş modelinin alt kısmında yer alan maliyet yapısı ve gelir modelinin nasıl oluşturulması gerektiğine ilişkin uygulamalı bir eğitim verilecektir. Eğitmen gözetiminde grup çalışması yapılacak, her grup 5 kişiden oluşacaktır. Bu eğitim sayesinde katılımcılar kendi iş fikirlerinin maliyet yapısını belirleyip gelir modellerini oluşturacaklardır. | |
15:45 – 16:30 | Ders Adı | Etkili Sunum Teknikleri |
Eğitmen | Öğr. Gör. Berkan GÜNGÖR | |
Ders Konusu | Etkili bir sunumda dikkat edilecek hususlar | |
Ders İçeriği | Bu derste; iş fikirlerinin uygulamalı olarak kanvas modele aktarılmasının ardından jüri önünde sunulması sırasında dikkat edilecek ve etkili sunum yapmayı kolaylaştıracak hususlar üzerinde durulacaktır. Bu kapsamda katılımcılar fikirlerini jüriyi ikna edebilecek seviyede nasıl hazırlayacakları ve sunacakları konusunda bilgi sahibi olacaklardır. Ders sonunda soru-cevap uygulaması yapılacaktır. | |
16:45 – 17:30 | Ders Adı | Deneyim Paylaşımı (3. Gün) |
Eğitmen | Doç. Dr. Erol TEKİN | |
Ders Konusu | Üçüncü gün eğitimleri ile ilgili tecrübe paylaşımı | |
Ders İçeriği | Bu derste; üçüncü gün eğitimleri ile ilgili katılımcıların görüşleri alınacaktır. Bunun yanında online anket uygulaması ile katılımcıların üçüncü gün eğitimleri değerlendirmeleri istenecektir. Bu sayede eğitimlerin katılımcıların beklentilerini karşılayıp karşılamadığı tespit edilebilecektir. Aynı zamanda etkinlikle ilgili aksaklıklar olduğu düşünülüyor ise kalan günler için bunlara çözüm üretilme şansı olacaktır. |